Wednesday, September 30, 2009

Apis dan MMS dari Sabah

29 Sept 2009, 10:46 malam. Aku sedang melayan tetamu, Wak Zailan dan isteri. Sambil-sambil tu cuba layan cerita Sepi kat tv. Telefon berbunyi.

"Sms? Sapa pulak memalam buta ni?" tiba-tiba fokus aku kepada cerita Sepi terganggu.

"Bukan sms tapi mms..."aku bertambah dramatik. Apis nak minta tolong.

Aku berat hati juga nak buat. Tapi Apis insist. Katanya klon, kena bagi satu entri dedikasi. Apis kat Ranau sekarang ni, ada kerja audit. Macam mana ni? Ramadhan baru selesai. Syawal pun masih hangat-hangat lagi. Apa-apa pun aku susun sepuluh jari dulu sebagai advance.


.....................



............



..........



........



....



..

Inilah dia....driver teksi Apis di Sabah. Klon Faiz katanya.

Faiz, selamat hari raya. Maaf zahir dan batin daripada aku dan Apis.

6 comments:

udin said...

ahahahahahaha......tp ini version masa form 3 kot.

weh la wak dtg umah ko semalam eh...aku cakap ngn dia nak pegi BP raya aritu kensel la plak. keadaan tidak mengijinkan.

papehal pun...cite sepi...pundek gila. paling pundek, pasal ada pierre andre. cakap 's' mcm sheila majid konon. ceh...taik

faiz said...

apsal aku rasa iras dia lebih pada apis drpd aku...
Giler ah layan Sepi... layan sepi umpama layan Zee Channel.

Azhan said...

lepas ni aku nak tengok sifu dan tonga pulak

apis said...

ahahahahaah cibai ko mok cube nak tai chi kat aku pulak..... aku tau stail rambut ko skrg dah hip hop... ni stail rambut ko masa ko jadik pengawas dulu....

udin said...

ni masa baru lepas resign dari jadi pengawas....pengawas takble main sk8

udin said...

aih lama tadek apdet ni...