Friday, September 11, 2009

Perkara-perkara yg sangat tidak digalakkan di Bazaar Ramadhan

Aku mmg tetiap hari pegi beli kat bazaar pasal aku masih bergerak secara solo dan tadek sapa nak masak untuk aku. Berikut disenaraikan beberapa perkara yg amatlah tidak patut dilakukan di bazaar ketika sedang beli belah untuk bukak posa.

  1. Dressing menjolok-jolok mata pengunjung lain. Kalau muka macam model takpe, ini macam biawak komodo. Dah la mengurangkan pahala posa aku, hati pun sakit pasal keadaan fizikal ko yg tidak menyelerakan.
  2. Bersin berdekatan kuih (sebenarnye ada sorang mamat ni buleh bersin betul-betul atas kuih makcik tu). Ini juga valid kepada korek hidung. Dah la sekarang musim H1N1, ada ke patut ko bersin kat makanan orang tu jual. Bodoh!
  3. Tanya harga pada pengunjung. Sukar dipercayai, tapi ini terjadi kat aku. Sedangkan aku duduk sama belah dgn dia, so aku ni bukan la penjual. Malah dah tertulis atas kuih tu ha, 5 bijik RM2. Tp sebab bulan posa, aku pun senyum je la sambil cakap (5 bijik 2 inggit kot...)
  4. Melakukan drive through menggunakan motor. Ini aku agak panas tengok. Kenapa agak panas? refer no.5 kat bawah. Apa ko ingat ini mekdonel ke? Orang sibuk nak beli, jalan bawak anak, ko buleh selamba mangkuk je naik motor round2 pasar. Dah la asap busuk, kang tergelek anak orang kang, sapa susah? Bodoh siall!
  5. Drive through menggunakan kereta. Ini yg paling aku panas. Sukar dipercayai? Percayalah. Kalau kete ko Bugatti Veyron ke, takut tinggal kat parking orang pecah tingkap, aku paham la. Ini kete biasa je, selamba lalu situ siap parking depan kedai order samosa 2 inggit. Aik...orang lalu lalang...dia buat tak tau je. Bodoh gile siall!

13 comments:

Azhan said...

nampaknya kau cuba tiru khir toyo guna isi-isi bernombor.

tapi takpe, entri bernas.





dah lumrah rakyat malaysia, drive through di mana saja. walaupun kedai mamak

udin said...

ahahahah tak boleh terima sial kedai mamak...boleh pusing satu round pasal kete belakang dah hon. mamak tak keluar bawak roti bungkus....round lagi satu kali. ahahaha

Azhan said...

sungguh bodoh manusia yg pandu kereta vios tuh

apis said...

pakmet follower blog khir toyo...

tapi konsep drive thru pasar ramadhan mmg tak boleh blah...

kenapa tajde org saun aa

Azhan said...

aritu masa aku pegi pasar ramadhan, ada sekumpulan amoi yg cuba meredah pasar ramadhan naik kereta....

ada sorang brader biker, saun baikkk punya

"lu tade otak ke?"

best kan

nora.rafael said...

opp satu lagi..

kump A terserempak dengan kump B di bazar lalu berhenti berborak dan membuat bulatan di tengah2 jalan mcm jalan itu bapak diorang yg punya...lalu menyukarkan orang lain lalu lalang...

faiz said...

aku suka brader itu

apis said...

yg kumpulan bertemu kumpulan tu memang hangin kalau blok jalan....

masa tu kita akan berharap supaya ada kereta lalu ....dan memecah belahkan mereka....tak gitu pu3...

arrggh

Azhan said...

hahahah....itu namanya group yg buat press conference kat tgh jalan...


sambil bertanya-tanya khabar, lama tak jumpa la, bini dah berapa orag la...



bodo kan....walhal muka sekor-sekor sah sah ada facebook...ahhhahahahahhahahahahaha

udin said...

keh khe khe...eh tapi aku ada facebook jugak. adakah aku mentertawakan diri aku?

nora.rafael said...

..ye betul tu..

tp klu ada kereta lalu dan memecah belahkan diorang..itu dh jadi perkara2 yg x digalakkan no 5 ~ drive through menggunakan kereta...hahaha..

lalu sumpah seranah akan diberikan kpd kedua2nya..kumpulan dan kereta..haruu

Farhana said...

merujuk kepada entri no.1, aritu masa pegi bazar ade sorg pompuan ni...pakai baju skirt merah polka dot paras lutut dgn bukaan leher yg sgt luas...ntah bile punye pesyen...nak lagi best, tetiba die pakai tudung pulak...xtau le pesyen mana die bawak...sengal

Azhan said...

tu namanya pesen baju marilyn monroe


kihkihkihkih