Thursday, September 10, 2009

aku bekerja untuk pengalaman - ikhlas...


ohh aku teringat pulak pada seorang manusia x yg baru grad setahun dua yang lepas bertanya pada aku dan zul...

manusia x : kat mana aku boleh dapat starting gaji yang besar?'

zul : ko fresh grad, dapat gaji starting fresh grad la...kalau dapat up lagi 100 ke 200 tuh dah kira ok la tu

manusia x : kecik do aku rase gaji starting aku ni....

apis : abis tu berapa ko expect gaji yg padan untuk ko?

manusia x : ala aku kan GRAD OBERSEA... mana bole starting gaji sama macam budak grad local....

zul : ko dengan takde experience apa pon macam mana org nak bayar ko lebih.... keje aa dulu gain experience keje...baru bole sembang...

apis : ntah ko ni...dah la satu experience keje nak tulis dalam resume pon takde...org amik ko keje dah cukup baik....kecoh pasal gaji pulakk

manusia x : koh kohh koh koh kooh!

5 comments:

Azhan said...

apis apesal kau punya gambar tade kuar?

kat tv dulu ada cerita bangang Kyle XY...nanti aku nak kumpul modal bikin drama siri Udin XY


ehh...ada kaitan dgn entri ke?

apis said...

ehh takde ke...jap aku ejas lagi...gambar tu memang sesuai dengan pakmet

Azhan said...

kasi ekjas kecik sikit saiz...


ahahahahahahah

aku baru perasan ada dialog batuk

udin said...

ooo ini keje ngkorang iye...

Azhan said...

saat pakmet nak apply transfer keje ke Jerman...

surat offer letter pun tiba...

dan udin terus baca...

"i've been punked"!!!!!!!!!!!!