Tuesday, September 8, 2009

intro udin

akhirnya aku ada blog. walaupun kongsi ngn kawan2...tp at least aku terlibat. mula2 aku rasa menulis blog ni agak gay. ini diperkuatkan lg dgn adanye blog askar gay yg difowedkan oleh zul dulu (cilake punye gay, ada ke peluk2 sesama lelaki). sekarang ni ada bnyk blog yg lebih membawa informasi tambahan. maklumat ekonomi ada, filem ada, penulisan merapek pun ada. so kurang la sket elemen gay tu pada aku. ala dah nama pun intenet. ada la maklumat buleh pakai, ada jugak maklumat takble pakai.

dulu2 masa sekolah, masa takde intenet...sumber informasi aku bnyk dtg dari tv. dan kebnyakannye adalah channel 5. ini channel paling best bagi aku walaupun ia adalah tv singapo (dan ini je satu bende yg elok yg dtgnye dari singapo). banyak terdedah pada informasi hiburan je la. paling best adalah american top 20, hari rabu malam kamis tak silap aku, pukul 230 am. aku sanggup bersengkang mata nak tengok rancangan ni untuk menunggu lagu yg berada di no 1. wannabe. aku suke spice girls. lagu dia bukan sedap pun, tp catchy. paling aku suke, presentation lagu dia. cepat dan ringkas pergerakan2 diorang. so korang kene cekap untuk mendapatkan the right glimpse at the right moment. mel b mengajar aku erti colour contra. penting untuk menarik perhatian penonton (iaitu aku). kalau kulit kaler gelap, pakai baju terang benderang. senang nak tengok secara jelas. mesti stand out la, no hal punye. baju lagi ringkas lagi bagus. kalau boleh kurangkan jumlah baju, lagi bagus....lagi ringkas. korang tak percaya? gugel lagu wannabe. tengok betapa stand outnye mel b masa dia terlompat2.

konsep cepat dan ringkas ni aku pegang sampai masa keje. kalau ada presentation nak buat, pastikan ia cepat dan ringkas. cikgu aku dulu kata, the best presentation is 10-15 minutes. slides max 10 helai. toksahla tulis bnyk2 kat slide korang tu, explanation masa korang present tu yg important. less words on your slides the better. ini juga boleh mengprevent mamat2 mata sepet yg suke kipas bos daripada mengajukan soalan2 bodo yg menyebabkan rasa nak baling dgn laser pointer. so keep it short and simple (orang putih kata KISS)

p/s: amacam entry aku? terer tak? ada intro untuk blogging, rancangan fevret masa 3RK1 dan juga ada elemen2 kerja (professional life)....ahahahah...eh lupa. ni camana nak publish ni zul?

11 comments:

Azhan said...

cikgu zaharah mesti bangga dengan kau

ha ha

faiz said...

invite cikgu zaharah baca bagus ni...ahahaha

Azhan said...

kisah anaknya yang baru belajar maksud KISS...

baru belajar KISS dah kene clash.

apis said...

ahahaha.....

aku rase pakmet akan mengundang haters la....

persistent trolling untuk pakmet kalau ada pon thrill gak

Farhana said...

entri yg sungguh berinformasi...kikiki!

Wak Zailan said...

aku rase tujuan blog ini diadakan ialah untuk mengutuk Udin, aku belum nampak tujuan lain lagi selain daripada itu

apis said...

wak... macam mana ko tau ni....

demm terbongkar pulak motif ni...

Azhan said...

alamak!

ni rahsia ni wak...damn
cepat...cepat...delete komen wak

ahahahaha

udin said...

takpe, nnt aku delete...eh laaa cite pasal aku rupanye

nora.rafael said...

cerita pasal mel b lebih menguasai nmpknya..anyway konsep KISS itu sangat menarik..

faiz said...

kalau kau nak tahu..nama asal blog ni: pakmet.blogspot.com