Sunday, September 27, 2009

Malam Raya 2009 part 1

Malam raya kat Senawang memang mengarut.

Anak dara, mak dara bersepah-sepah, bapak dara bawak anak pagi-pagi buta (2-3 pagi bai) pergi bazar raya. Terasa macam kat Los Angeles. Sampaikan McD pun penuh. Penyokong Yahudi betul diorang ni. Ha ha ha. Walaupun hujan gerimis-gerimis manja, orang tetap berpusu-pusu kat situ. Shopping last minute kot.

Aku dengan Apis dan Faiz (lain kereta) berpusing-pusing cari mamak nak lepak. Semua penuh. Ada kosong pun sebab kerusi terdedah hari hujan. Kalau salji selamba jek aku redah.

Pusing punya pusing jumpa la satu restoran yang macam ada seat kosong untuk 4 orang (Faiz perlu 2 seat okehh). Kalau tak silap nama restoran tu Kundung Baruang. Ha ha ha ha. Masa Apis park depan kedai tuh, aku cancel sebab nampak keadaan restoran tu agak Eerie Indiana moodnya. Lalu aku beri signal telepati pada Apis untuk terus buat round sekali lagi.

Restoran berikutnya nampak macam Seafood Thai (aku suspek Kelantan) pun penuh juga. Yang kosong cuma tempat yang ada air cond. Pehh, kalau nak air cond dah lama kitorang pergi Starbuck atau Coffee Bean.

Next, jumpa lagi restoran Thai Seafood. Tapi nama restoran tu macam asal-usul dari Hogwart. Restoran Harry Seafood. Ha ha ha ha. Disebabkan tak mau terlibat dengan unsur-unsur sihir komersial ni, aku dan Apis teruskan perjalanan sampai la jumpa mamak (aku lupa nama) yang nampak macam boleh la nak lepak. Sambil Faiz follow dari belakang bising-bising. Faiz bising sebab Swift dia masih guna Ron97. Dah la masa mula-mula dia kena tipu tunggu kitorang kat Seremban 2. Ha ha ha ha.

Sampai kat mamak, bersalam macam cool, duduk dan order kat mamak. Aku terus memuji dengan kekaguman citarasa fesyen rambut Faiz.

bersambung...

3 comments:

faiz said...

Harry Tomyam lah
dan juga Bondo Kundong.. silap nama tu... hahaha
keter aku pakai RON 95 jer.. bukan continental made in Italy...
aku dah agak dah..mesti entry ni ada berkaitan ngan aku

udin said...

rambut...aku masih menunggu spesifikasi rambut pais

Azhan said...

harry tomyam dan bondo kundong...minggu depan aku round tengok betul tak nama tu


ha ha ha ha ha

rambut faiz?......nanti aku study GD&T setiap inci dan sisi rambut dia