Wednesday, September 9, 2009

Antara Converse, Jazz dan Alien Workshop.

Korang ingat tak? Masa kat sekolah...aku, Apis dan Faiz adalah pengguna kasut Pallas Jazz. Udin, dia pakai Converse All Star pergi sekolah. Dia kan selalu ikut trend. Read [budak ikut musim]. Dia masuk MRSM pun sebab dulu trend masuk MRSM. Ada ke?
Trendy tak? Ada unsur aerodinamik dan gaya seorang rocker.
Kalau koyak kat hujung jari tu lagi terserlah unsur rockernya.

Kat EC memang ramai anak orang kaya. Jadi tak hairanlah kalau kat sekolah ni budak-budak boleh pakai barang-barang mahal. Yelah anak orang kaya.Gudang Calvin Klein pun diorang mampu beli, tapi pakai duit ayah diorang lah. Kat sini aku terkecuali, sebab aku miskin.

Seingat aku satu brand yang aku tak boleh blah ialah Alien Workshop. Watdehel! Dah tua nak mati ni barulah aku tau yang Alien Workshop ni brand skaters. Patutlah aku menyumpah jek bila nampak.Sori Faiz. Side note: Kat sini aku saje nak declare dulu Faiz seorang sk8er boi sebelum jadi mat Scooter dan jelmaan yang ntah apa-apa lagi. Menurut teori Apis kekuatan papan luncur (deck) Faiz mampu menampung daya sehingga 2500 Newton. Kat sini perlu ditekankan jugak budak-budak musim ni datang satu pakej bersama fesyen dan attitude yang BEST.

Akhirnya, aku tau jugak asal-usul Alien Workshop ni yang memang macam fesyen makhluk asing. Aku tak boleh blah bila tengok buckle tali pinggang ada gambar alien. Sekarang musim apa hah? Shuffle ke? Yang aku perasan sekarang trend seluar sendat. Kalau awek ok gak, ni jantan. Buat senak perut, bila aku tengok.

Gambar kredit sooiseng.com.my.

7 comments:

udin said...

all star beli dari shah ezanee do...2nd hand. 70 inggit tak silap aku. lama tu simpan duit belanja. k3wL gila aku. satu lagi kasut aku adalah diadora...aaa ini 35 inggit beli kat BBU.

Azhan said...

celaka, kenapa perlu eja macam rempit.

k3wl...hahahaha

p/s: hari ni u pegi pasar ramadhan tak? ----> satu lagi contoh komen yang gampang

apis said...

pakmet pakai seluar tempah.... trend hangat masa tuh....bozz ke apa namanye ntah...hahaha bodo

aku ngan zul pakai falcon je....

faiz aku tak mau komen la, memang kene carik yang customize punye

faiz said...

eh falcon brand buyong la...

ada sudut sendat di bahagian arse..

supaya senang yaye nak buat tusukan maut...

apis said...

bodoh...buyong sama macam udin pakai seluar tempah...

budak semai bakti seme pakai selua tempah kecuali, ikhwan dan lalat...

Azhan said...

ikhwan dow pakai seluar sekolah trim fit. cuba idupkan fesyen2 indie seluar fit macam skrg ni. nasib baik dulu tak dpt sambutan.

falcon rules!

udin said...

eh tu seluar dari sekolah lama la...aku ada satu je seluar (cap apa tah lupa), beli kat pasar larkin.