Saturday, June 25, 2011

The Landmark of Johor Bahru - Waterpark JB?

Yeah...korang baca title post mesti gelak macam iblis kan? Aku nak tambah lagi satu lagi ilmu yang tak kurang pentingnya pasal JB kat korang.

Waterpark Seelong yang aku post kat komen aritu sebenarnya kat Starhill Golf  Resort. Aku pun baru tau, tu pun Google je. Korang nak tau Starhill Golf Resort ni kat mana check kat Google map. Kat area Jalan Kampung Maju Jaya, menghala ke Seelong. Kalau korang tak nak amik tau pun aku tak kisah, tak kecik hati pun.


Korang nak masuk kena bayar macam waterpark lain, dia punya standard facilities kat situ berdasarkan review ok je, cuma kurang permainan. Berapa minimum permainan yang sepatutnya ada aku pun tak pasti la. Tiket RM15 untuk dewasa, RM8 untuk budak-budak 5-12 tahun dan free untuk budak-budak umur 5 years below. Umur 13 tahun dah dikira dewasa? Ha ha ha.

Aku rasa ni alternatif yang ok la kalau nak bawak budak-budak mandi. Takkan nak campak diorang kat Stulang atau Lido pulak. Itu ibarat mandi dalam asid PH 3. LOL.

Ada satu lagi waterpark yang baru-baru ni aku dengar. Kat Ulu Tiram. Apesal korang gelak? Tadi kat Seelong, yang ni kat Ulu Tiram? Yela, aku pun gelak jugak tadi.

Kat Ulu Tiram ni lokasi dia kat Today's Mall. Pergi Google kat mana Today's Mall Tiram. So waterpark indoor la kiranya ni. Seperti biasala, ada tiket jugak. Budak-budak caj RM10, tapi Sabtu, Ahad dan public holiday lain kira, RM15. Dewasa RM15, tapi Sabtu, Ahad dan public holiday RM20. Had umur kanak-kanak tak pasti ikut JAKIM punya standard atau tidak. Memandangkan Ulu Tiram ni bukan Los Angeles, dan waterpark ni pulak berada dalam shopping mall, diharap expectation anda terhadap customer service kat situ janganlah sampai tahap Gold Coast yek.



Gambar aku cilok dari
http://zulmaz.blog.co.uk/2009/12/14/what-a-splash-7569735/
http://www.tiramwaterpark.com.my/index.html

7 comments:

apis said...

serius shit tak penah tau

udin said...

ooo ulu tiram pun ada shopping mall. ingat ada kedai runcit je

Azhan said...

apis, haa sekarang kau dah tau

udin sedunia, kedai runcit LOL. Pekan koboi daaa, banyak salun. Koboi minum air susu. LOL

yatimah55 said...

Xbest......airnya sejuk memanjang sbb effect dari aircond dlm mall.

yatimah55 said...

Xbest......airnya sejuk memanjang sbb effect dari aircond dlm mall.

Azhan said...

Bukan effect dari mall, tempat tu memang ada aircon.

udin said...

ada jugak org baca blog ni?