Saturday, December 26, 2009

SMS Anonymous Gadis Askum part 2

75 peratus pekerja kat tempat kerja aku adalah perempuan. Tambahan pulak access untuk dapatkan nombor telefon aku bukannya susah. Jadi penaakulannya amat mudah. Aku memang tak friendly kat tempat kerja. Reserved sikit dalam cerita peribadi aku dan buat kerja je. Tapi macam bos aku cakap, sedangkan minyak yang berharga dan disalut lumpur pun orang boleh cari. Amacam aku puji diri sendiri? Hahahaha. Sikit elemen OAG kat situ. Maaf. Aku sambung cerita ni. Part 2 bebeh...

Kira-kira pukul 9 pagi esoknya...gadis askum sms lagi.

sms: Assalamualaikum. Selamat pagi dah sarap ke?

Nampaknya gadis askum sudah belajar dari kesilapan. Tapi kesilapan kedua dia masih tak sedar iaitu jangan sesekali cuba berurusan dengan orang yang iritating macam aku. Hahaha.

aku: Baru belajar bagi salam ye askum?

sms: Apsal bahse awk ni kasar sgt? Mmg suke perli org ea? Sinis.

Kat sini aku dah detect mesti dalam lingkungan tempat kerja aku. Aku bad ass kat tempat kerja doo...

aku: Aku sinis kat org mcm kau je.

sms: Ksrnye bahse. Tade adab lgsg. Kenapa dgn org mcm sy? hina ke?

aku: Tak hina. Mcm askum je.

sms: Ingat sy ni benatang ape? Sy x knl awk, sbb tu lh yg sy nk knl. tp awk leh mrh2 pulak...sy paling x suka org berkasar.

Gadis askum cuba skool kan aku. Takpe. Aku bertenang je, nanti takde modal pulak nak gelak kat sini.

aku: Oh yeke. Sori kalau camtu. Kalau nak kenal add je aku kat facebook.

Gadis askum lambat reply. Tapi aku pasti dia melonjak-lonjak kegirangan dengan reply yang aku bagi. Satu lagi hal, sah-sah aku mana ada facebook.

sms: Sy sori gak. nnt sy cr awk kt facebook.

Kantul. Aku belum bagi nama dia dah nak add. Memang konfem la orang yang kenal aku. Hahahaha. Aku terus menyakat lagi.

aku: aik? belum bagi nama dah nak add?

sms: ok lh. askum.

aku: askum lagi? mmg askum la kau ni.

Terus takde reply lagi lepas tu. Sekian. Memang tak berfaedah langsung aktiviti aku ni.

6 comments:

udin said...

sori....tu yg tak tahan. ko punye sori, ngn dia punye sori sekali. ahahahaha

Azhan said...

teknik camouflage tu...mengaburi mata pihak lawan

ha ha

seriyes gua takde keje

apis said...

kalau mcm tu...mmg layak kene...bapak desperet cara nk berkenalan....sama standard macam tanya jam aje

Azhan said...

haha

klasik tu tanya jam... akan follow up dgn satu lagi entri

udin said...

ahaha

err pukul berapa ek skrg? (padehal jam ada kat tangan) Jam abg rosak la dik.

eh ni ko bnyk kasi entri ni zul...jeles la aku. nak kene pikir idea ni

Azhan said...

bnyk masa terluang...


udin...lols