Tuesday, February 15, 2011

Man dan Sab

"Hello, assalamualaikum Man, Sab ada tak Man?"

"Man panggilkan Sab sekejap..."

"Assalamualaikum Man apa khabar?..."

Sejak aku masuk landline Telekom kat rumah aku, aku dah jadi Man, bini aku dah jadi Sab. Owner lama nombor ni mesti ramai kawan sebab yang call semua agak friendly dan bersopan-santun. Ada sorang pakcik tu siap nak berbual lama-lama pulak dengan aku. Macam-macam hal.

Sebulan pertama masa masuk line telefon meriah sikit bunyi telefon. Bulan kedua reda sikit. Masuk bulan ketiga terus aman.

Telco rotate number ni perkara biasa. Line handphone pun rotate, apatah lagi landline yang dah berabad ada. Yang tak best kalau dapat nombor yang owner lama banyak hutang, public enemy number 1 (MLM etc.) dan yang sewaktu dengannya. Mau kena harassed siang malam orang call mintak duit. Hahaha.

2 comments:

apis said...

ini boleh dijadikkan topik TT yassin nanti

Azhan said...

HAHAHA

sapa lah agaknya Man tu...

adakah dia sehensem pakmet, tak pasti pulak, adakah dia sechubby faiz..?

sila call aku bila berada di sempadan JB