Saturday, February 12, 2011

Eja Lebah

Kalau lu orang seme jenis yang kene pegi keje awal awal pagi....dan lu orang seme dengar radio pepagi mesti lu familiar dengan slot Eja Lebah oleh radio panas.fm....Eja Lebah atau dalam omputehnya Spelling Bee.

Apa dia Spelling Bee ni...mengikut AudioEnglish.net



Mengapa pertandingan ini dinamakan Spelling Bee, mengapa tidak Spealing Cimpanzee, Spelling Goat ataupon Spelling Binturong...Ahahaha menurut wikipedia :

"Historically the word bee has been used to describe a get-together where a specific action is being carried out, like a husking bee, a quilting bee, or an apple bee. Its etymology is unclear but possibly derived from the Old English word bēn for prayer."

Jadik aku yakin seme orang faham akan permainan Spelling Bee ini, kalau tak silap aku kat TV dulu waktu petang ada tayang pertandingan antara sekolah sekolah untuk eja mengeja ni...cuma aku tak berapa ingat apa nama contest tu kat TV. Macam macam gaya bebudak tu, yang tepat dan betul ejaannya akan bergembira kepuasan manakala yang gagal akan bersedih serta ada juga yang mengalirkan air mata.

Dalam perkataan perkataan yang nak kene eja tuh...ada yang senang, ada yang susah... biasala tuh dah adat pertandingan, takkan seme nak senang je ye dak.

Disini aku ingin tegaskan bahawa aku tak penah terlibat dengan pertandingan eja mengeja ni... sebab dulu takde pulak pertandingan macam ni diadakan kat sekolah....kalau ada pon aku takkan join punye ahahaha...tapi andaikata aku adalah salah seorang peserta dan dapat perkataan yang nak dieja macam video yang aku sertakan ni... sudah pasti aku akan kalah serta merta.



AHHAHAHA korang jangan tak mengaku...korang mesti salah eja jugak macam aku... Cilaka Rasis...

ahahahaha ni sepam lagi...cuma kurang serius sket. ahahahaa




4 comments:

Azhan said...

kt tv3 dulu ada rancangan SPELL-IT-RIGHT anjuran RHB, NST, TV3

aku rasa antara rancangan kanak2 yg acceptable kalau dibandingkan dengan tomtombak watdefak yg sibuk suruh budak2 jadi penyanyi, pelakon, jadi aznil.

udin said...

spelling binturing tak tahan tu. adakah binturong itu sejenis hewan maging?

apis said...

tom tom bak adalah rancangan niggerfaggot

apis said...

binturong adalah haiwan masebi....makan serba serbi ahahaha