Saturday, January 8, 2011

The Ring


Tadi aku tengok filem The Ring versi Hollywood. Gila ketinggalan betul gua. Dulu aku pernah tengok versi Jepun, memang betul-betul punya seram. Tapi yang Hollywood punya versi aku tak pernah tengok. Ni tahun 2011 baru nak layan.

Dulu sebelum tengok versi Jepun tu aku ingatkan kisah cincin berhantu. Rupanya takde kaitan langsung dengan cincin. Namanya je ring tapi cerita pasal video tape. Tapi kalau tajuk dia ' hantu video tape' macam lahanat pulak bunyinya.

Semua yang layan video berhantu tu semua mati muka jadi senget. Dalam masa 7 hari lepas tengok tape, mampus. Sebelum tu hantu tu call dulu bagi warning awal-awal, bagi masa taubat 7 hari sebelum mati. Tapi serius der, versi Hollywood tak takut sangat macam versi Jepun. Versi Hollywood ikut bulat-bulat je macam versi Jepun.

Tapi zaman sekarang ni kalau wujud video hantu camni bahaya der. Sekali ada orang upload kat youtube, habislah. Satu minit dah berapa orang view. Penat der, hantu nak call sana-sini bagi warning. Silap-silap haribulan hantu hantar sms je der.

1 comment:

apis said...

aku rasa pais lebih memahami the ring ni...ahahaha