Tuesday, March 16, 2010

Piknik The Sequel - Kota Tinggi

Kat Kota Tinggi ada 2 je tempat yang aku rasa boleh la dikatakan attraction. Ni aku cerita yang dekat-dekat je.Yang first tu Desaru. Tapi kalau mandi kat Desaru takut nanti hanyut ke Sumatera pulak. Desaru punya ombak sikit punya kuat, time aku datang je mesti naik bendera merah. Banyak juga resort kat sana yang segan-segan je hidup. Sunyi sepi je. Kadang-kadang jela meriah time-time kalau ada event kat sana.

Waterfall Kota Tinggi pun malap-malap jugak. Dulu kata nak revamp tempat tu, tapi yang revamp cuma tiket masuk je. Dulu satu kereta satu tiket, sekarang kira satu kepala satu tiket. Revamp kepala vana. Tapi paling aku muyskil, aku heran apa jabatan pelancongan buat. Tak sure pulak kalau diorang pun training kat Slovakia. Johor punya sektor pelancongan lemau. Sekarang kalau tanya mana nak pergi kat JB, ada ke diorang sebut Danga Bay? Kontroversi jawapan tu.

Anyway, dulu ada satu trip aku pergi dengan Faiz, Apis & geng kolej Kulim Faiz. Trip tu last-last Apis kena tinggal atas sebab-sebab tertentu. Ikut perjanjian awal pukul 7 pagi nak gerak dari JB. Tapi itu la, kita hanya merancang.

Pukul 7.00 pagi: Apis dah tunggu depan rumah. Siap dengan backpack. Macam nak buat special ops. Sambil nyala rokok, pandang kiri kanan.

Pukul 7.30 pagi: Aku dah siap, sambil menunggu Faiz datang untuk pick up aku dan Apis. Aku sms Faiz, "Mana weh?"


Pukul 8.05 pagi: Faiz reply, " Tgh siap2...Sikit lagi je."
Pukul 8.06 pagi: Aku reply balik, "Siap apa?"
Pukul 8.30 pagi: Faiz inform, "Tunggu kwn2 aku siapkan sandwich. Dah siap, nak gerak dari kolej."
Pukul 8:30:15 a.m. sehingga hari ini : Aku reply,"Sandwich??? Watdefak woiiiii?"


5 comments:

Wak Zailan said...

desaru kalau hanyut bukan pegi Kalimantan ke?? Sumatera kan ke kat selat melaka??

udin said...

boleh je hanyut ke sumatera....cuma kene hanyut lama sket la

apis said...

ahahaha....mcm sial la lu wak zailan....boleh juga hanyut ke pulau makasar....


aku tak jadik pegi sebab gemok buat sandwich.... bodoh sial, lama nak mampos aku tunggu di luar rumah....

mak aku nampak aku masa kelua jemur baju.... habis aku dihalau masuk ke dalam rumah, kerana dia dapat agak ada pakaian mandi di dalm bekpek aku....pais memang harem

Azhan said...

aku bodo, sbb tu keje kilang

Azhan said...

berjanggut jugak aku tunggu pais kat umah. dia ingat rasuah aku dgn sandwich kira settle...

bengang je gua

hahaha