Sunday, September 18, 2011

Jom layan The Challenger

Tot tet tot tet... SMS masuk henpon aku. Aku tengok SMS dari Zul.
"Wtf? Aku bukak AXN 701 shaberi chik tgh berucap kt muay thai"


ahahahaha... aku reply
" Hahahaha..aku dh tgk dh aritu ari khamis..aku ketawa terbahak bahak tgk muka dia masa naik ring muay thai..muka mcm kimak, nasib baik takda buih"

kemudian zul hantar lagi
" Mulut senget dowh mcm majinbu"

Yeaah... aku dah lama tak layan tv, sekarang ni dah ada sebab dah untuk aku reserve kan time untuk tengok tv semula. Bukan apa, sekarang ni adalah fasa menyampahh kalau bukak TV. propaganda politik kat tv dah macam lahanat, cerita cerita pulak, kalau tak cintan cintun, cite hantu , tak hantu melayu, hantu indon...bosan gile sial nak bukak tv, paling paling pon boleh layan Discovery channel je...so rancangan terbaru kat axn The challenger setiap hari khamis kat AXN channel 701menjadi pengubat benci dihati.


Siri pertama rancangan ni dah pon mula 15 september haritu, boleh tahan gak peserta peserta The challenger ni. Penggambaran rancangan ni semuanya dibuat di Malaysia. aku tak tau kenapa Malaysia dipilih jadik host tapi bagus jugak, dapat le sorang peserta Malaysia tempat dalam rancangan ni... hmmm Ok aku tak berapa pasti sebenarnya...adakah peserta Malaysia tuh dipilih atas merit perlawanan dia sebelum sebelum ni atau pun memang sebab Malaysia jadik host so dapat satu tempat. Kalau sebab merit rekod dia, aku salut lah mamat pezal tu, tapi kalau sebab lain, aku harap ko lawan betul betul la brader, malu dowh kalau dah bagi tempat free tapi awal awal kalah... ayoh pezal, buktikan ko lebih power dan lebih hensem dari arman azha bekas ketua wira perkasa.



Khamis lepas punya episod pengenalan, dah tunjuk biodata semua peserta, ada yang tough, badan fit tak ingat dan ada jugak yang badan macam udin. Ada yang muka macho, ada yang muka boy band, ada gak yang muka ganas standed pecah rumah. Kalau nak baca semua biodata peserta The challenger ni, boleh la terus tengok kat SINI. Ok kalau kita peratikan, ada sorang yahudi dalam peserta tuh... ahahaha macam mana yahudi boleh masuk malaysia ni, bukan ke malaysia takde hubungan diplomatik dengan israel, maknenya pasport israel takkan laku nak masuk ke sini. Dengan sedikit bantuan pakcik google, rupenye yahudi israel masih boleh masuk malaysia dengan kelulusan Kementerian Dalam Negeri. Gua tak tau apa nak cakap, tengok muka menteri nya aje dah tau bodoh.

So kita ulas sket pasal match yang lepas, peserta match malam tuh dipilih oleh para peserta secara bersama dan dengan pilihan coach berdasarkan kriteria sape paling lasak "the most conditioned fighter". Kalu korang buat google translate, The most conditioned fighter di translate sebagai Pejuang yang paling dingin ahahahah lame joke OK...Lepas semua orang selesai bincang bincang, seorang nigger dari south afrika dipilih sebagai peserta yang paling lasak.Vuyisile Colossa "The Cheetah" namanya. Kalau sekali imbas muka Colossa ni macam familiar bukan? Kalau anda jawab ye, maknanya tempat tinggal anda sedang dilanda kebanjiran awang itam. Hahahaha serius shit area tempat aku kat sini dah berlambak dah mat nigger muka macam colossa ni. Terima kasih kerajaan, atas dasar menjadikan malaysia hub pendidikan, dah ramai nigger masuk atas tiket pelajar.

Lepas semua peserta dan coach memilih Colossa sbagai peserta yang paling lasak, dia diberi keistimewaan untuk pilih sendiri lawan dia untuk minggu tu. Lantas dia memilih Encik michael 'cool hand'. Dalam rancangan tu dia cakap " Aku pilih encik michael ni sebab aku nampak dia antara yang malas sekali masa buat latihan, kita di sini bukan untuk bermalas malas, kita disini untuk berlawan, maka sebab itulah saya pilih dia, dia tidak layak berada di sini" Ini adalah translation yang tersurat. Kalau kita fahami translation tersirat pula begini... " dia ni nampak paling sayur, tengok muka pon dah tau sayur, apatah lagi tengok perut dia...kalau aku pilih yang kuat, ada kemungkinan aku kalah, malu dowh terkeluar first episod, baik aku lawan dia nih, konfemm menang punye".

Hahaha, nigger ni sembang kencang, padahal kalau nak macho ada beberapa orang lagi peserta yang kuat kuat yang jadik favourite untuk rancangan the challenger ni, tapi dah jelas, Colossa ni pilih yang paling lubukk sekali dikalangan semua peserta, jadik tak payah lah sembang macam ko nak yang the best aje tinggal...poorah.

So ending match, seme orang dapat agak, kalau dah perut boroi macam mana nak menang muay thai, so Colossa angkut match ni dengan mudah, round three aje dah menang. Pengadil stop match sebab encik michael 'cool hand' ni dah lunyai kene sapu dalam gelanggang. Apa nak buat, memang ko tak boleh menang punye 'cool hand'.

So overall, aku agak teruja lah dengan adanya siri the challenger ni kat AXN, walaupon aku rasa suasana masa match tu takdelah semeriah macam The Contender Asia dulu, tapi still boleh menarik minat untuk terus tengok rancangan ni sampai final nanti. Aku harap jugak mat Pezal wakil tunggal the Challenger dari malaysia dapat lawan dengan jayanya, aku pasti akan sorak untuk ko macam aku sorak tengok harimau malaya lawan singapore untuk kelayakan world cup ituhari, main macam taik pon aku tetap sokong sampai abess.

Oklah last but not least kita layan gambar ni. Ye itu adalah shaberi chik, sesape yang rajin, cubalah zoom pada mulut dia, ada ke takde buih buihan...ahahaha


12 comments:

udin said...

hahahaa buih tu tak tahan do.....aaaa demit gile. eh korang jgn update banyak sangat...malu la aku tak tulis apa...

faiz said...

selamber ko kutuk menteri amaran.

nanti dia beri amaran kat ko karang

Azhan said...

pantau weh, kami akan pantau

Azhan said...

tapi serius la, tv skrg banyak sampah. propa je lebih

apis said...

Tv hanya in use kalau intenet down... takde dvd nak tengok.... baru bukak tv.... jadik sekali sekala ada rancangan best je bole tengok tv..

faiz said...

tv hanya untuk balance input malaysiakini & harakahdaily

udin said...

tv tengok bola...sama dokumentari

apis said...

weh bendera israel berkibar megah dalam rancangan ni...so adakah negara kita mengiktiraf kewujudan negara israel... tak silap aku bukan ke dulu poyo poyo cakap negara israel tak diiktiraf... cakap macam taik @ teyk

Azhan said...

siapa menteri menteri KDN?

pelajar oversea beb...

udin said...

apasal aku rasa aku ada dimention dalam komen korang ni? musykil

Azhan said...

udin, jangan terasa. aku belum nak generalise lagi.

faiz said...

bibir terjuih sket waktu sebut perkataan pantau