Saturday, September 17, 2011

ISA? WTF?

Sempena hari kejadian Malaysia, Najib konon kononnya telah memberi hadiah yang istimewa kepada rakyat: pemansuhan ISA



Maka harini sibuklah media massa menyiarkan berita pasal ISA ni. buletin utama siap dedicate 5 minit untuk tunjuk ucapan ucapan menteri menteri, pok nik, NGO dan orang ramai memuji tindakan najib. biasalah, nak kene bodek. pilihanraya pun dah dekat. cybertroopers bn plak dari semlm duk sibuk puji najib seolah olah esok Malaysia ni mcm dah tercapai status negara maju

aku pulak dari semalam mcm WHAT THE FUCK? apa yang korng excited sgt? ada effect ke kat korang ISA dah kene mansuh? adakah esok harga barang kat pasar turun? semua tol dihapuskan? atau esok kalau aku pergi pasaraya aku dgn senangnya boleh beli minyak masak kelapa sawit gred A? nama jer negara pengeluar kelapa sawit tapi kat rak rak supermarket semua penih dgn minyak jagung dan minyak zaitun. nak minyak sawit? tu hah yang packing dalam pelastik. cibai betol.

pada aku pemansuhan ISA ni cuma gimik nak pilihanraya jer. pada aku ISA takde kene mengena ngan aku. yang kene tangkap tu mmg padan dgn muka dia. apsal lu org provoke kerajaan lebey lebey. dah mmg lu org buat salah. masuk je la penjara. mcm E06, aku sokong 100%. Mmg bodoh pon. Nama jer Doktor tapi bangang. Ko nak reform pergilah undilah. Yang ko nak terpekik melolong tepi jalan buat apa? Bukan ada orang pun, KL dah kene blok. bangunan yg ko jerit lolong tu pun bukan paham.

apa yang aku nampak sekrang semua tindakan najib adalah untuk popular. semua pada aku cuma tindakan yang bodoh dan facial. isi dan dalam kosong. kalau korang perasan sejak dua tga bulan ni najib sibuk menghadiri berpuluh macam majlis yang tak produktif. majlis bersama rakyat lah, pelancaran kedai 1 malaysia, buka bersama rakyatlah, majlis sunatkan budaklah - yg mana semuanya tak produktif. tak memberi kesan pon. kesan hanya sebentar: kenyang utk mereka yg hadir makan. sepatutnya ko sbg seorang perdana menteri duduk lah opis bincang masalah negara. mcm mana nak baiki ekonomi rakyat, bukan ekonomi poket kau. nanti ada yg ckp "eh tu semua kan dah ada orang buat?" memangler, tapi ko tau ke betul ke tak apa yg diorang buat? adakah hanya utk poket dia saja. sebagai pemimpin ko kene lah guide and monitor betul2. barulah nampak ko mmg seriyes dlm menangani masalah ekonomi. takkn nak tunggu semua kilang dlm mesia arahakan pekerja nya wajib cuti ari jumaat baru kelam kabut nak pikir pasal ekonomi negara.

aku rasa adviser adviser najib semua bodoh belaka. sibuk nak buat PR sana sini, buat majlis atas bawah konon konon nak amek hari rakyat. apa kejadah ntah majlis open house raya kat permatang pauh yang takde pun menyumbang perkembangan ekonomi negara. takdenyer kadar pengangguran turun. ataupun FDI naik. semua bullshit.

aku nak seorang pemimpin yg mampu menyelesaikan masalah asas rakyat. kadar taraf hidup yg terlalu tinggi. pergi pasar kompem abes rm200 padahal untuk satu keluarga nukleus yg mempunyai 1 anak. lagi servis perkhidmatan awam yang macam taik perlu dihapuskan. dah la poket kering bila pergi pejabat kerajaan ada yang bagi servis mcm taik. eh mmg taik betul. beban rakyat haruslah dikurangkan. sibuk nak buat projek mega seperti LRT dan LCCT2 yang pada aku membazir. baik guna duit tu baiki benda benda basic yang mampu menolong rakyat secara direct. aku tak sokong subsidi kerana subsidi akan melamakkan rakyat. cara untuk bantu rakyat dgn betul adalah pembaikan infra dan juga servis. kerja efisyen, loss tiada, hati gembira. Quote: "Do it right the first time" Hafiz Al-Adib

ituhari dalam pesbook ada bodoh mana ntah tulis bahawa pentadbiran Pak Lah adalah lagi bagus dari pentadbiran Najib. aku cuba carik apa yang Pak Lah dah buat. Pak Lah banyak inception, pastu dia yang start freedom of speech konon kononnya. agriculture movement dia, dan juga koridor koridor yang aku tak tau apa dah jadi sekarang.  semua sekarang benda ni takde effect pun. Inception pak lah tak berjaya tengok yang dia turun awal. freedom of speech yg menyebabkan kenkadang aku rasa nak cari selempang merah ngan parang. agriculture? harga sayur makin mahal jer. takde lagi koridor yg aku tgk dah meletup ekonomi dia. hairan aku ada gak si bodo yang sokong failure dan loser.
kenkadang aku terpikir gak nak sonkong PAS, tetapi selepas baca ni aku terus menyampah gile kat PAS


adakah aku mahu ikut org2 yg mcm ni? adakah aku mahu menjadi teman seperjuangan orang yg taksub dan sebodoh ini? kalau betul seseorang tu alim adakah dia akan bagitahu orang dia pernah mimpi jumpa nabi? bukankah itu akan jadi riak dan takabbu? aku rasa seorang wali takkan mengaku dia seorang wali. nanti orang cop dia gila. jangan nak aku start citer pasal  mat sabu plak. mmg dah lama failed. itupun bleh jadi second top man. bodo gilaaa. 

nak pergi sokong PKR takyah citer aa. buat apa aku nak berjuang naikkan anwar ke putrajaya kecuali aku mahu legalise china doll dan main bontot. "eh tu kan semua fitnah?" mmg fitnah dow. aku da tgk video tu mmg ada orang mekap macam anwar. dia gi mekap kat thailand. kah kah kah kah. mungkin pakai extension dick kot. ahahaha. kalau dah bogel nak mekap pekejedahnya?
nak sentuh pasal DAP baik takyah. baik suruh Malaysia masuk Singapore je kalau nak suruh aku sokong DAP. hak tuih!

disebabkan tiada tempat lain yg boleh pergi maka aku nampak the only good place to do revolution is from UMNO. tapi nak kene cantas semua bodo bodo, bangang bangang yang kat atas tu. setakat nak mengharapkan "Kempen Langgar Senget" yang sedang dijalan kan oleh jamol aku rase tiada effect. 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.

.
setelah beberapa minggu berfikir, meminta petunjuk tuhan, bertanya masyarakat sekeliling akhirnya aku ingin melancarkan satu kempen yg lagi ultimate dari kempen langgar senget. pasal aku rasa dia paling keliber. belajar pon obersee. reti berbahasa asing. lagi satu nama dia rhyme dgn moto kempen. maka di sini saya ingin melancarkan "Udin for Presiden" untuk perhimpunan agong umno yang akan datang!


6 comments:

udin said...

mentang2 ISA dah takde...ko selamba up entri politik eh mok...demit meng!


eh sapa jejaka hengsem berkaca mata tu?

Azhan said...

fukkin yeah RAGEEEE...

semalam aku mimpi jumpa hitler dowh...adaakh lepas ni aku akan kebumikan yahudi2? LOL. 2 hari lepas aku mimpi scarlett johansson. lagi la LOL.


buanglah dinosaur, otak udang dari kabinet, rakyat malaysia...tolonglah undi orang yang layak. aku dah muak dgn background finance, business admin, economy, lawyer jadi pemimpin...muak gila. nanti bom nuklear jatuh kat malaysia...semua pemimpin yg background liberal arts dan finance boleh buat analysis statistic berapa jumlah kematian? LOL...super bodoh....

Azhan said...

tapi aku sakit mata dowh baca entri kau sbb

(1) tak reti buat paragraph ke?
(2) gambar udin

faiz said...

eh jap aku edit. buat masa lalok.


Undi Udin.

rhyme

apis said...

najib presiden umno

udin for presiden

= najibudin


woi mok, lu nak rage, ISA tak mansuh lagi do...hahahaha

Azhan said...

hahaha...nanti kene pantau baru tau...pantau