Saturday, December 18, 2010

Kutipan Tiket Filem Malaysia 2010

Aku print screen dari website FINAS, data adalah sehingga tarikh 15 Disember 2010. Bagi yang cermin mata tebal macam teleskop tengok anak bulan boleh klik gambar kat atas untuk besarkan gambar. Yang miopia aku takleh nak tolong.

Filem 2 alam dah berjaya pungut RM0.44 juta, tinggal balance lagi RM19.56 juta je.

Tapi kalau dihitung dalam rupiah Indonesia bersamaan 1,267,570,574.62 Rp, kalau kat Kenya bersamaan 11,264,954.44 Shilling, di Pakistan bersamaan 12,031,392.34 rupee... dan... dan... dan kalau kat Zambia dengan selamba dodol mencapai 651,331,945.32 Kwacha.

Sapa cakap tak capai target? Dia cakap 40 juta maaa, mana ada cakap 40 juta ringgit?

LOL.


Info dari web Finas, http://www.finas.gov.my
Gambar tshirt dari http://www.bytelove.com

9 comments:

udin said...

kire ok apa...effort dia ada. 83 panggung tu dia cuba tayangkan. cuma takde satu pun yg pecah. ahahaha. pecah perut gelak.

apis said...

perghh berjuta juta kwacha.... kenapa aku rasa funny bunyik matawang zimbabwe ni...

apis said...

KL drift 2 5.67 juta?.... pergh biar betul rakyat malaysia sanggup pegi wayang tgk cite macam ni...


lagi satu Semerah cinta stilleto tu cite apa sial.... aku ingat tajuk cite castello dah cukup bangang dah.... ada lagi yang lain

faiz said...

title filem no 10 lagi mcm gampang

Azhan said...

rempit, racing kereta, cuba berlagak jadi cool, rambut pacak, awek tetek cup D, seks rambang, samseng kuat nak mampus sampai kene pukul pun tak luka, tak kerja tapi sentiasa ada duit nak bikin kereta

itu dinamakan A MALAYSIAN TEEN's DREAM

kalau amerika ada american dream, kita pun ada maaa

itulah konklusi gua, kaki bu\ikin filem plak menggalakkan

syabas

apis said...

betul sial...aku setuju sangat bab Malaysian teen's dream ni... dah macam cibai sangat dah

Azhan said...

korang nak tau tahap cibai camne?

kau pergi city square hari sabtu

rasa nak hempuk je sekor-sekor

ahhh minimum aku rasa patut campak dari level 5, itu kesakitan minimum yg aku rasa patut bagi kat diorang

apis said...

pais mesti penah cuba pacakkan rambut...masalah identiti

Azhan said...

hahahaha

jgn lupa topi yg tiada penutup atas, mcm visor je