Thursday, July 28, 2011

Hero-hero gua

Malam tadi gua bengang. Tapi takpe, gua bangga sebab masih ada hero di sebalik sampah-sarap yang ada dalam team Malaysia semalam. Player nombor 2, Mahali Jasuli siap berjalan beb atas padang, pancit. What the hell? Takpe jangan kita berfikiran negatif...Tapi kalau ikut emosi gua mahu je aku maki sekor-sekor defender Malaysia kat sini.


Hero-hero gua.


Safee, Kunalan, Amirulhadi (sikit kat belakang...) S.Kunalan unsung hero dalam setiap game Malaysia. 90 minit berlari dan setiap attacking movement Malaysia mesti dia involved. Safee macam biasa la. Kau bagi dia half chance pun dia boleh score beb, tengok jela masa game kat Stadium Singapore dan game lawan Liverpool. Sebab tu gaji dia puluh-puluh ribu. Amirulhadi pun ada game yang baik tadi, walaupun tak perform sangat macam kat Stadium Singapore aritu. Masa first half banyak cover Mahali Jasuli yang jadi lubuk serangan Singapore.




Khairul Fahmi. Kalau takde mamat ni confirm Malaysia kalah 3-4 biji gol. Serius der gua salute lu. Baik lu blah je cari kelab Korea ke, Jepun ke, kelab Indon ke, dari main dengan team Kelantan. Masa tu barulah gua boleh support kelab lu der. Takkan gua nak support team Kelantan pulak.

p/s: kepada pemain Malaysia yang gua tak sebut tu jangan kecik ati. Lu orang main macam standard team MSSD Kulai.

14 comments:

faiz said...

macha Kuna mmg terbaik.
tak tere tapi rajin

ResipiEmak said...

Serius! Saya nak masuk Fan Club Safee Sali, S.Kunalan, Amirulhadi & Khairul Fahmi. Sangat bangga! Add dekat Facebook bole? Yang lelain, kalau rase takleh improve resign ajela dari main bola...buat semak aje...

ResipiEmak said...

Bak kata commentator malam tadi, 'kalau asik cedera aje lebih baik jangan maim bola'...hahaha...serius commentator pun sgt emo semalam!

Azhan said...

pais,
waklu Kuna tak tere...aku berani gerenti 98% passing dia completed beb. bnyk assist gol utk msia. dribble berapa kali lepas sampai defender spore kene red card aritu. work rate jgn cerita la.

sue said...

yg pasti the defend ngan midfield is the worst,nsib baik fahmi ader klau x...bolosss++!!

Wak Zailan said...

Gurusamy? LOL

udin said...

defend bengap...midfield tongok sebab safiq mangkuk pegi kene kaf merah aritu. tapi main semalam ok la sket, dari masa kat singapo...hampeh betul seme gol mengong masa tu. keeper je best

Azhan said...

farhana,
ye, ye...jgn mintak diorang resign...suruh diorang main bola jaring je.

sue,
midfield masih ada harapan, kuna dan amirulhadi...pengganti safiq rahim mcm bangang...midfield nombor 8 dan 12 tu macam pelengkap team. masuk no13 lagi bengap rupanya. sampai refree tak sanggup nak bg dia main terus bg red card. LOL.

Wak,
hahahahahahhaha. Sedih dowh. tengok dia passing bola, aku rasa macam nak terajang tv

udin,
sharbinie alwi banyak telan air New water masa kat singapoh. kau tau asal usul new water?

faiz said...

tapi semlm epic sial
duduk kat depan aku ada tiga macha
bila Gurusamy buat slack jer dgn selamber sorang macha tu bgn dan jerit
"wei ini india main macam keling lar!"

apis said...

mok....takde cermin ke masa tu....

apis said...

ohhh by the way, aku lepas singapore goal je, aku terus tengok acuh tak acuh sambil sempat lagi bersolat isya', sebab tgk seme passing macam pundek, aku tau memang dah takde harapan...

keeper aje yang patut salut

faiz said...

keeper nak putus tunang dowh
kalau ko folo blog abg zul

Azhan said...

faiz,
sejak bila kau bergosip-gosip pulak ni?

apis,
malaysia tade playmaker. team malaysia yg lawan chelsea aritu pun lagi power dowh.

udin said...

keling kutuk keling..tak tahan