Saturday, November 27, 2010

Mentibang

Untuk memantapkan lagi blog ini, kena banyak lagi post-post terkini yang gempak-gempak. Barulah unique visitor 60 40 20 juta orang sebulan. Ni tidak...post bila ada mood, macam lalang. Betul tak Udin? Kena tiup bergoyang. Banyak betul metafora Udin ni. Tak sia-sia darah seni mengalir dalam tubuh. (p/s: Udin kalau bab ulang tayang atau reenactment memang ekselen. Sikit detail pun dia tak tinggal. Kene berhati-hati nak buat silap depan dia. Gua bagi warning awal-awal.)

(Untuk parenggan di atas...READ: kalau tak update pun yang baca blog ni korang je. Ada aku peduli?)

Btw guys (geli geleman tak?), aku Google maksud Udin mentibang. Rupanya mentibang tu ulat gonggok menurut kamus bahasa. Mentibang ni nama yang lebih komersial kalau nak dibandingkan dengan ulat gonggok. Dah la ulat, gonggok plak tu. Mana ada elemen seram camtu? Tapi apesal ulat bulu selalu dikaitkan dengan insan-insan kinky? Nak dikatakan faktor perkataan bulu kat situ, memang aku bangkang. Sebab realitinya insan-insan berbulu yang aku kenal boleh menyebabkan aku hilang selera makan. Sikit pun tade kinky. Serius dowh. Pengalaman aku kat kolej.

Dulu kan ada bugs queen yang selalu komen kat sini. Apa agaknya teori dia pasal ulat bulu dan kinky tu agaknya. Ulat tu termasuk dalam kategori bugs ke? Maaf, English aku memang fail. Kecik-kecik tidak didedahkan kepada Metallica, lebih kepada Ibnor Riza.

Apa-apa pun, hanya apis setakat ini yang dapat mengenal pasti bunyi yang dikeluarkan oleh mentibang. Nanti aku tuntut ilmu dari kau, eh.

Tapi bunyi mentibang memang catchy. Jadi hari ini akan cuba war-warkan....

sindrom mentibang = sindrom update blog ikut mood.

Memang catchy.

Mentibang mentibung Udin tidur macam mana? Eh, ada lagu camtu ke?

LOL!

Mentibang gergasi.
Gambar gua rembat dari sini.

12 comments:

apis said...

oooh yeah mentibang.....

dulu dulu , masa aku baca komik ujang, dalm kepala aku mentibang ni macm ungka ke, monyet ke..... tapi semenjak beberpa tahun yang lepas sejak bermulanya ledakan teknologi maklumat, baru aku tau mentibang merupakan sejenis hewan invertebrata....ulat gitu

rupenye lebih tepat lagi ulat gonggok.... dulu banyak kat umah nenek aku kat kg melayu majidee....

huh kalau artis menyanyi live bersuara mentibang... pecah tulang rakap dalam telinga aku...

udin said...

eh aku tak pernah la pulak panggil mentibang walaupun berledak2 teknoloji maklumat...menten ulat gonggok. kalau pegang mesti jari busuk. camana aku tau? sebab aku bau la

faiz said...

mentibang ni banyak kat tanah gambut..
seriyes geli

Azhan said...

dulu kat uni, kat kolej aku ada 2 ekor mentibang berbulu

apis n udin penah jumpa

ngeri jugak nak eksplen kt sini...sbb mentibang tu bole berjalan dan minum teh o ais

ngeri ngeri

Anonymous said...

betul apis. mentibang tu invertebrata. tp bukan dalam kelas serangga. serangga itu berkaki enam dan badan hanya ada 3 segmen sahaja - kepala, toraks dan abdomen. ni byk kaki. tapi dalam filum sama la dengan mentibang, arthropoda.
hahaha. hebat tu mentibang bole minum teh o ais. mmg ngeri.

udin said...

eh puteri serangga, ngko nak kenal ke ngn mentibang yg minum teh ais tu? aku orderkan ngko teh 'o' ais untuk minum sekali

apis said...

queen bukan permaisuri ke.... apahal puteri pulak ni...

Azhan said...

kalau tak silap mentibang minum ais penah bermastautin di jasin

tak tau la diorang buat apa kat sana

Anonymous said...

Ini merupakan sumber yang berguna indah yang anda menyediakan dan Anda memberikan gratis tidak ada biaya. Saya suka melihat situs web yang memahami nilai dari sumber yang berguna memberikan kualitas secara gratis. Ini? S yang lama apa yang terjadi di sekitar datang sekitar program..

apis said...

ye ini memang bener bener gratis...

udin said...

ngapain ini pak?

Anonymous said...

Ini adalah pertama kalinya saya saya kunjungi di sini. Saya menemukan banyak hal menarik di blog Anda terutama pembahasannya. Dari ton komentar pada artikel Anda, saya kira saya bukan satu-satunya memiliki semua kenikmatan di sini! terus bekerja dengan baik.