Sunday, November 29, 2009

Salam Perantauan ! (Hepi belated hari raya)

Walaupun hari raya aidilfitri atau pon aidiladha telah berlalu hampir 30 kali dalam hidup aku, namun tak pernah sekalipon aku berpeluang mengucapkan salam perantauan aidilfitri sepertimana kebanyakan manusia di dada akhbar kerana aku tak penah cukup SYARAT..... aku hanya boleh menatap gambar gambar pengirim tanpa dapat turut sama mengucapkan 'selamat hari raya pada keluarga dan rakan taulanku......

namun pada bulan ini, memandangkan aku sudah memenuhi salah satu SYARAT salam perantauan, maka aku mengambil peluang ini untuk turut sama menitipkan salam perantauan (belated) kepada korang seme....btw antara syarat salam perantauan ialah mesti ada SNOW....
.....


....


...

..

.

Nama Pengirim: Apis

Lokasi Pengirim: Snowy mountain.

Nama Penerima: Kaum keluarga di JB, rakan-rakan di sekolah EC dan Sekolah Menengah Jasin, Universiti Nasional Malaysia, tak lupa juga buat rakan-rakan seperjuangan zul, pais dan udin

Lokasi Penerima: Malaysia.

Ucapan: Selamat Belated Hari Raya Aidilfitri dan Maaf Zahir Batin kaum keluarga dan kawan kawan seme, buat zul...projek baek bile nak diskuss....pakmet, ko nampak tak snow tu...mok, ko memang pundek hahahah....

Pengenalan Gambar: Salji turun dengan lebatnya di Snowy Mountain selama 7 hari 7 malam. Lokasi: The Land of the Long White Cloud.

E-mel Pengirim: apistemp@live.com


rujukan penulis:

http://www.utusan.com.my/utusan/special.asp?pr=salam_perantauan2009&pub=salam_perantauan2009&y=2009&dt=0823&sec=Album&pg=nurfarhanaabdullahbruneiuniuk.html

6 comments:

faiz said...

ahahaha.. apsal muka tutup pis?

apis said...

bahaya do intenet....kang muka aku masuk youtube tengah buat iklan 'jantan kesepian'...mamposss....

Azhan said...

lengkap sial ucapan raya versi obersee.

kahkhakhah.

tapi first time aku tengok org pakai payung time snow.

apis said...

pengenalan gambar do...format tu aku rujuk dari ucapan kat utusan online...

payung tu menunjukkan snow sedang turun dengan lebat...

udin said...

berlitup2 mcm frodo pun ada jugak pasal background gunung nuzilen

Azhan said...

bukan frodo, kawan frodo yg gemok tu

kih kihkihkih