Friday, November 6, 2009

pencurik+peragut.... ko memang cheee bhaai

Di atas muka bumi ini ada beberapa jenis manusia yang kalau kita terjumpa, wajib di diterajang, dibelasah, dipatahkan tulang belulang mereka dan akhir sekali setelah dibuat segala aksi yang disebutkan tadi, ianya mestilah diakhiri dengan gaya xpac ataupun gaya stone cold steve austin di depan muka mangsa belasahan tadi. Pastikan gaya ni dibuat, betul betul dihadapan muka manusia itu....




Namun dalan banyak banyak jenis manusia yang patut diterajang ini, ada satu jenis manusia memang betul betul cibai dan lahanat sehingga patut dibelasah hingga hampir koma,dan kalau boleh cacat terus... iaitu PENCURIK + PERAGUT...

Baru baru ni moto FZ 150 adik aku ilang.... babih btul pencurik ni, moto beli cash baru pakai 3 bulan....Lock depan belakang pon dia dapat rembat.....lepas seminggu ilang, dapat call dari balai suruh cam moto, disebabkan aku pon turut hangin dengan kehilangan moto tu, aku pon ikut pegi cam moto tersebut... memang fakap pencurik moto tu, dah la tibai moto, dia pegi buat ragut orang pulak tu....

Mengikut kata polis, pencurik+peragut tu skrg dok dalam lokap, dapat tangkap masa tgh buat keje....sorang pemandu teksi nampak, langgar dua dua ekor sekali....lepas tercampak, kene tibai dengan orang ramai...aku amat berharap dia kene tibai sampai tinggal hujung nyawa....

Bila check moto tu, memang konfem tu moto adik aku yang ilang....namun ada beberapa ciri ciri kebodohan dan haram jadah yang aku dapat detect pada pencurik+peragut tu pabila membuat pengecaman moto tersebut ..
  • Nombor plet palsu yang digunakan cuma tukar satu nombor je....baghal, kalau aku yang jumpa moto tu, konfem aku kenal....dah tentunye aku terus langgar dan lenyek diorang
  • Nak pegi meragut orang pegi pakai moto FZ ni, apa k ebahalol laaa, moto ni bukan laju pon, pikap pon takdek....bodoh, lain kali pakai la moto laju sikit...
  • Radius dari tempat moto ilang dengan tempat ragut tak jauh, ini memang pencurik bodoh nak mamposs...kebarangkalian untuk ko ditangkap adalah sangat tinggi.... patutnye moto ni dah sampai perlis sebab dah seminggu ilang, tapi ada kat area tu jugak... memang carik nahas kalau aku jumpa.
Bagi membantu pihak polis dalam menangani masalah curik moto dan ragut ni, di sini aku ada beberapa perkara yang boleh kita kongsi bersama.

  • apabila kita nampak dua orang manusia sedang monolak moto, walaupon mereka pakai helmet, jangan sekali kali kita anggap, moto itu adalah moto mereka, dan mereka menolaknya kerana rosak.... mereka sebenarnya baru rembat moto tu, dan sedang bergerak jauh sikit ke tempat yang takdek orang sebelum mereka carik wayar yang betul untuk on moto tu.
  • Apabila kita nampak ada manusia duduk atas moto sambil 'menggodek' lobang kunci moto tersebut, sebagai Malaysian, tentu kita akan menyangka dia, cuma sedang berusaha membuka kunci motonya...Awas! itu belum tentu moto kepunyaan manusia itu... mungkin sedang coba 'merogol' lubang kunci tersebut untuk membukanya...
kalau terserempak dengan keadaan ni, telefon polisi dan follow sahaja kemana manusia ini pergi, kalau kita mempunyai badan yang tough lagi muscular serta keadaan keselamatan diri mengizinkan, pergi dan tibai shaja kepala kepala pencurik moto tersebut.....jerit "PENCURIK" sekuat kuat hati.... insyaalah ramai yang akan menolong....cuma jangan silap dah la...

  • Bagi menghadapi situasi peragut pula...Apabila kita nampak, kejadian ragut berlaku depan mata kita dan kita sedang memandu kereta, langgar lah peragut tersebut sekuat kuat hati.... kalau dia jatuh di atas jalan , tolong lenyek tangan atau kaki mereka supaya mereka tidak dapat melarikan diri.... kalau kita konfiden, tolong keluar dengan stereng lock dan bantai sahaja peragut tersebut dimana mana sahaja bahagian badan peragut itu, cuma pastikan dia tidak mati.....kalau boleh patahkan sekali empat kerat tulangnya. Walaubagaimana pon saranan ini tidak sesuai untuk gadis gadis ayu melakukannya.
  • Ludah lah muka peragut yang telah ditangkap itu...lagi hijau ludah tu, lagi digalakkan.... akhir sekali jangan lupa gunakan gaya X Pac atau Stone Cold ke atas peragut+ pencurik yang sudah lunyai dibantai itu... sila rujuk gambarajah contoh disediakan.

13 comments:

Azhan said...

ha ha.

itu 1,2,3 kid setelah make-over jadi x-pac. buduss giler.

aku prefer gaya last ride undertaker dowh...dah nama pun curi motor...kene la similar sikit bunyinye..

"meh sini kau peragut sial..."
"maaf bang, maaf"
"ooo...haram jadah, curi motor ye...meh sini aku bagi kau last ride sebelum kau ke barzakh...!!!!"

dialog pun aku dah standby...hahahaha

faiz said...

ahahahahah..posting yg agak emo..
motor adik ko camner?
ada haraoan utk jalan lagi tak?

Wak Zailan said...

kalau aku mesti aku pakai Pedigree Triple H, confirm patah hidung dia...

lagipun gaya X Pac tu dah tggl Triple H jeee yang pakai, so... memang kena laaa muahahahahahaaaaa...

aku dah try Pedigree seorang pencuri, ternyata ia berkesan!!!

apis said...

zul...
last ride bole buat gak tp kalau fais (lalala) yg jadik pencurik tu, mau patah tulang dorsal ko...

mok...
moto bole jalan lagi... tank minyak kemik....kunci dah kene rogol tak bole pakai... bole claim kan kalau betulkan...

triple H
pedigree pon kejam.... jadik boleh jugak dimasukkan sebagai finishing moves kegemaran ramai...

Azhan said...

ala, kalau saiz macam faiz aku buat sikuan sukaramai (people's elbow) cukup la. ha ha

tapi mat rempit/peragut kebanyakkanya kurus kering dowh mcm mat pit...kecuali dalam filem la.

udin said...

kalau dalam filem, mat rempit pelakon kulit putih, muka bersih...

tapi realitinya, kulit sikit je licin daripada kulit biawak.

hmmm tapi agak puas ati la pasal penjahat berjaya di lauk oleh orang ramai

Azhan said...

dalam tv semuanya best, tapi realitinya tak seindah mana

sama mcm stadi kat obersee, tak seindah juga outcome nya

har hark hark

udin said...

...indah...indahnye...

udin said...

lupa plak nak tanya, mana ko dapat gamba last tu pis? macam lukis pakai paint pun ada jugak keh ekeh ke

apis said...

aku lukis pakai paint la....kita kan generasi paint..mana ada photoshop dulu....lagipon kalau ada photoshop tu, bukan aku reti pakai pon..
aku memang pakai paint je


aku taeringat, kalau ada masa yg panjang untuk kita spent dengan pencurik + peragut yang dah lunyai.... mungkin kita boleh layan retro jugak untuk apply figure four leg lock..... SAKIT SIAL kalau kene....

Azhan said...

pehh tak dapat bayangkan kesungguhan kau buat gambar tu guna paint.

leg lock pun ok gak, tapi bergantung juga saiz paha dan betis kan? al maklumlah...ha ha ha

nak moden sket guna teknik crippler.

udin said...

paint....sungguh power ko melukis tangan. siap ada lipatan2 kulit lg. ni kalau shahrizan (budak jinius 3rk1 merangkap pelukis) nengok mesti dia terpegun seketika sebelum dihantuk kepala pada blackboard

apis said...

hahahaha sial....kenapa sial sharizan...