Saturday, November 14, 2009

Hantu Melayu

Korang penah jumpa hantu? Aku belum pernah jumpa lagi, nak jumpa pun takmo. Selalu kalau cite hantu orang melayu ni, mesti melibatkan umah lama, sekolah lama....semuanya jadi tempat pancung jepun. Ceh macam la takde hantu lain selain dari hantu jepun.

Masa kat EC...sah sah la banyak cita hantu. Blok paling depan yang 2 bijik tu banyak gila cite hantu berkeliaran. Toksah tunggu malam, kalau sekolah petang, balik masa senja2 tu dah horror dah. Tapi aku penah jugak overnight, duduk kat blok belakang kat depan toilet. Ada blok....ada perpustakaan kot tak silap. Tapi aku ingat ada bilik Kelab Pencinta Alam kat situ. Takde pulak jumpa apa2. Mesti sebab aku dah baca banyak sangat ayat Al-Quran masa nak tido, hantu pun panas nak dekat.

Sekali aku penah kene kacau, masa kat umah sedara aku. Sedang aku asyik melayan bola lewat malam, keseorangan di ruang tamu. Tiba-tiba tabung syiling Buzz Lightyear adik sedara aku berbunyi. Perlu diingatkan bahawa tabung ini akan membunyikan dirinya bila ada orang masukkan syiling dalam dia. Ala macam tabung nuri dulu. Hmmm...agak cuak, so aku usha la tabung patung tu....Oooo ada duit syiling tersekat. Aku pun jolok la kasi masukkan duit syiling tu tersangkut. Lepas tu aku sambung tengok bola. Suku jam lepas tu dia bunyi lagi la....aiseh. Takkan ada duit lagi kot. Aku tengok...clear je lubang duit tu. Aiseh jangan la kacau. Aku seraya amek tabung tu dan letak dlm almari, kunci. At least kalau dia nak bangun bunuh aku masa tido mcm Chucky...dia kene pikir cara-cara nak bukak almari dulu.


Ni la rupa dia, bila masuk duit...dia angkat tangan sambil cakap
'I am Buzz Lightyear. I come in peace'

Takde pulak orang nak buat tabung Chucky




Tapi kalau pikir-pikir balik, maybe ada sensor faulty kat patung tu. Hmmmm...tapi sapa pulak la masukkan duit syiling awal-awal tu ek....cikapet. Ko kacau aku eh Buzz?

8 comments:

faiz said...

cerita buzz light year sbnrnya senang je conclusionnya: sedara ko mmg tak suka ko duduk umah dia.. tu yg dia pasang hantu kat buzz lightyear tu...siap tgk bola lagi...eh.. ni mesti umah pakcik kaya ko kan?

Azhan said...

itu pakmet punya fungsi, jadi JAGA...

eh, tapi SERAM gak cite ni, macam kita tenung gambar faiz lama2... seram sebab songkok dia makin lama makin kecik

faiz said...

ahahahaha..babih

udin said...

keh keh keh...biasala, umah sapa lagi aku pegi nak tengok bola kat astro...eh ke masa tu megatv? tak ingat.

gambar ni songkok jadi kecik...gambar lain plak warna oren kat spek itam pais makin besar ahahaha

berkaitan SERAM eja urup besar tu, aku ada beli banyak gak barang SERAM untuk snorkeling. so kita limitkan beg je la takble beli...ok

Azhan said...

tiba2 pakmet nak share hobi dia dan abang kandungnya...mengumpul set snorkling mares.

romantis sungguh hubungan pakmet dan abang kandungnya.

ha ha

faiz said...

tahap snorkeling pegang tangan..
sambil pakmet duduk atas dia...

apis said...

pakmet ada ajak aku pegi snorkling...tapi setelah membaca jenama alatan snorkling yang akan digunakan tuh.... aku tak jadik aaa..

eerr...ini sebenarnye berkaitan hantu ke...snorkling....
tapi MARES dan SERAM mungkin ada kaitan darah kat situ

udin said...

dah nama pun SERAM...mestila berkaitan dgn hantu. hantu helmet ungu naik rxz parking luar gate pastu ponteng kelas rogayah pasal nak balik awal