Friday, January 1, 2010

Tahun baru

udin: weh pis, malam ni new year kat mana? Selamba layan dataran bandaraya jom. mesti ramai orang.

apis: orait2. tapi aku lapo do. kita pi makan dulu la. makan kat hard rock dulu pun ok. roti tampal sepam.

udin: selamba. nanti aku dtg umah ngko. sapa lagi nak folo?

apis: mack ada kot. buleh kita pegi naik kete dia. ko park je evo ko kat umah aku. kita pegi naik kancil hijau

jam menunjukkan pukul 11 mlm. tahun bila, aku pun dah lupa. jejaka uncool sedang makan di hard rock cafe sebelah sungai segget (adik tiri sungai chat)

apis: brader ni punye roti tampal mmg masyuk la. lembik. weh ni kita nak gerak kol berapa ni?

mackeen: ala lek lek lu. dekat je dataran dari sini.

udin: mesti ramai gila orang. buleh aku usha awek. bunga api sah sah ada. dah ada dataran, kene la lawan dataran merdeka. weh bayar aaa jom. nanti kang kalau ramai sangat orang, kita park je la kat umah apis, jalan kaki.

apis: jauh gila babi do. ngko jalan la, aku takmo.

udin: bang berapa bang semua ni.

abg kedai: haa korang nak lepak mana plak lepas ni sambut new year?

udin: dataran aa bang. mesti ada bunga api. ada jam besar, buleh la countdown.

apis: (aik brader ni sibuk plak. macam la orang nak ajak dia)

ketika melalui restoran yassin, kelihatan suasana yg sepi kat dataran. ada la geng2 motor ( masa ni tak panggil mat rempit lg) lepak. tapi haram takde function apa2 pun. orang nyanyi2 ke, ready nak bakar bunga api ke....haram jadah

apis: weh kosong sial. mana orang?

udin: kejap lg ada la tu. baru kol berapa....eik dah nak kol doblas la. takkan la takde sapa nak countdown? gila membazir ada dataran camni. awek pun haram takde.

mackeen: weh abes ni nak berenti ke tak ni. tak payah nak parking kat umah apis pun ha, sini je belambak.

udin: turun sini pun nak buat mende? haram takde life langsung. pundek betul.

kitorang pun terus je balik ke rumah apis. sambut new year kat kg mohd amin je la. itulah tahun baru di johor bahru.

p/s: aku tak ingat masa ni pais ngn zul ada mana

dataran bandaraya johor bahru


ini je bunga api yg ada...kire bunga api gak la ni

4 comments:

Azhan said...

masa tu aku ada family event kt eden hotel...

tapi aku ada gak dpt panggilan yang di follow up dengan makian dan ketawa aku...hahahahah

28 tahun aku duduk kat JB tak penah celebrate tahu baru. camne korang tak check dengan aku dulu masa tu?

this is uncool bro

Azhan said...

satu lagi...siang tu aku ada kelas...johor mana cuti..

apis said...

nasib baik masa tu takdek danga bay... kalau tak mesti salah satu agenda pergi ke danga bay....

walaupon takdek bende

apis said...

apesal tetibe aku teringat "Happy New Year Vietnam...