Monday, September 16, 2013

Country Garden Danga Bay

Aku yang sekali-sekala lalu depan Danga Bay rasa jem kat depan Danga Bay ni dah bertukar dari jem biasa-biasa sampai tahap nak maki. Antara sebab nak maki apabila kita tahu jalan jem sebab kereta parking berlapis-lapis sampai jalan jadi sempit. Sempit macam otak driver yang parking sesuka hati kat tepi jalan tu.

Ada sekali tu masa aku lalu aku nampak BMW 3 series, pintu sebelah driver rabak kena hentam dengan bas pelancong. Sebab parking tepi jalan punya pasal. 

Danga Bay bukan area favorite aku tapi tu shortest route dari rumah nak ke pusat bandar. Aku pun dah jarang menghala ke pusat bandar unless ada meeting dengan geng Yasin.

Tapi apesal agaknya jalan jadi jem? Ni haa....baca.


Ok. Ada developer dari China nak develop world class facilities dan cara nak promosikan projek ni diorang (developer) buat satu karnival kat tapak projek tu. Berdasarkan pemerhatian aku (dari luar) nampak macam ada fun-fair (yang sedikit upgrade) siap mainan, merry go round, dan entah apa-apa lagi. Siap ada artis dijemput datang. Hmmm.....

Baca ni lagi.


Ok. Artis Mediacorp.

Dengan tagline  the next Sentosa, lepas tu jemput pulak artis Mediacorp. What the fuck?

Danga Bay yang dulunya Pantai Lido, tempat rakyat marhaen berpiknik, berjogging, beriadah tapi sekarang ada pihak yang memang berusaha keras nak 'bagi' kat Singaporean. Dah la sekarang penuh dengan kondo, apartment, bangunan komersial yang entah siapa pemiliknya (berapa peratus rakyat Malaysia dan berapa peratus pegangan Bumiputera agaknya.)

Tahniah Johorean. Jangan bimbang, kita dapat sejuta rumah mampu milik yang dibuat dari pre-cast concrete. Syukurrrrrrrrr. 

2 comments:

udin said...

Dulu petang2 joging tepi laut pastu lepak makan rojak petis

Azhan said...

Pantai Lido no more