Thursday, July 19, 2012

Cadangan untuk bajet 2013

Sedang aku meneliti cadangan cadangan yang ada di Google Moderator oleh rakyat marhaen, aku come across dengan satu cadangan, yang actually tak de apa apa yang pelik tapi menjadi agak tidak kena disebabkan oleh peranan google translate.


Dalam bebanyak cadangan tu adalah satu ni cakap pasal sambung projek LRT kat Putrajaya. Pencadang tu tulis dalam bahasa melayu tapi google turut men'translate' nye ke dalam english... kekh keh keh.


Jauh sial kalau nak sambung LRT sampai New York...macam mana google boleh translate Bangi kepada New York amatlah misteri. Aku mohon  student student UKM yang tulis tesis dalam bahasa melayu yang bersifat pemalas dan kerja nak plagiat je, jangan la cuba cuba menggunakan google translate sebagai sumber anda. Kalau aku yang jadik lecturer, bukan stakat aku failkan, aku tambah dengan penampor sedas dua lagik.

Aku tak tau sejauh mana cadangan cadangan ni diambilkira dalam penghasilan bajet 2013, tapi why not kan asyik sembang kat meja makan je, kurang kurang ada tempat nak bagi cadangan membina sikit. Sama ada diambilkira ke tak oleh PM "Janji Ditepati", itu belakang kira. So kalau sesape ada cadangan boleh lah bagik di link yang ada kat atas tu.


5 comments:

faiz said...

mungkin google ingat Bangi tu adik beradik New York

Azhan said...

Shhhhh.....ni rahsia. Bangi sebenarnya New York Malaysia

apis said...

demm yeke ...aku baru tau..

Azhan said...

HAHAHAAH

weh apis, aku buat lawak je jangan serius sangat.

apistempur said...

ahahahha, jangan risau, aku paham maksud ko ...aku bukan serius pon...