Monday, August 30, 2010

Tukar line internet

Aku dah lama berkira-kira nak beralih dari sialkom berokband. Namun waktu free yang aku dambakan untuk ke branch TM masih jauh dari realiti. Ish ish ish.

Sejak bulan lepas aku detect connection line lembab macam kura-kura buat dekathlon. Walaupun aku dah muak nak buat call ke customer service center, terpaksa juga aku tempuh. Sebabnya setiap kali aku call ke customer service, level expectation aku makin turun satu level. Ada sekali tu aku rasa 5 level sekaligus turun. Itu belum aku include suara operator yang macam pompuan tapi nama Majid. Sialkom memang penuh dengan kepura-puraan.

Aku call, diorang bilang tengah upgrade. Macam mana kitorang tak bengang? Kitorang tak makan orang, kalau orang usik kitorang, kitorang jadi bengang seh! Macam boyan kan?

Selang seminggu connection line jadi 53.6 kbps. Kejap ada, kejap putus. Time tu aku call customer service, suara operator macam pompuan bila perkenalkan diri nama Majid pulak. Terus hilang marah aku jadi geli pulak. Macam kena rasuk jap aku time tu.

Aku dah listkan semua line internet yang boleh masuk kat area rumah aku. So TMnet Slowmyx je yang paling ekselen mengikut perkiraan aku. Pk1max aku dah keluarkan dari list, kang nanti tak memasal keluar dari mulut buaya masuk pulak mulut rimau.

Aritu Faiz ada kasi satu nama broadband yang pelik sikit kat aku. Ntah apakebende. Aku google tak jumpa plak dowh. Mok, apa nama broadband tu? Kasi share sikit kat sini der, boleh?

Kat ofis skang aku bizi sikit takleh nak online selalu (maksudnya online yang tade kaitan kerja la). Kalau pakmet takpelah, dia bukan ada kerja sangat. Cuti raya pun sampai 3 minggu. Mengalahkan cuti sekolah pun 2 minggu je, apa cerita ni der? Kau keje ke atau tengah buat KPLI?

Oklah der der sekelian, malam raya kita gather aku nak dengar cerita car porch apis secara detail.

p/s: ni aku upload entri ni siap aku pegi berak, flush dua kali sampai benda alah tu tenggelam lengkap beristinjak keluar dari toilet, baru entri ni posted. Macam lahanat.

5 comments:

udin said...

apa ni der...aku tak paham...bukan tak paham entri ni, tapi tak paham der tu merujuk pada apa...derr

apis said...

entry rage biasanye mesti akan dikaitkan dengan cutomer servis ...kenapa agaknye...

Azhan said...

der, rilek lah der, nanti malam raya gua citer

apis, apa ke bende tu customer service? kat malaysia ada ke?

Wak Zailan said...

bini gua KPLI cuti 4 hari jee der..

satu lagi nak highlight.. aku ternampak satu perkataan yang berkaitan dgn kawan baik Udin, penulis tolong *** kan boleh?

Azhan said...

der zailan,
aku saje der, nak jaga hati kawan der, letak hewan tu kat situ

KPLI cuti 4 hari camne nak role playing der? sempat guling2 kat taman bunga la der...hahahahaha